Ceo dan ste NA NOGAMA i sve vas BOLI? Probajte sledeće LAGANE vežbe i PREPORODIĆETE SE!

Shutterstock

16:07 >> 16:37 Lifestyle 0

ljubav&zdravlje | 02. 11. 2020.

Ceo dan ste NA NOGAMA i sve vas BOLI? Probajte sledeće LAGANE vežbe i PREPORODIĆETE SE!

Lagane vežbe joge, koje bi, nakon što osetite njihovu dobrobit (bol, umor i tenzija se smanjiju), lako mogle da postanu vaš svakodnevni ritual...

Nakon što ste ceo dan proveli na nogama ili sedeći ispred kompjutera, gležnjevi, stopala, butine ili kukovi vas toliko bole da jedino o čemu maštate jeste da legnete na kauč i podignete noge? Ipak, postoji i bolji solucija, a to su – lagane vežbe joge, koje bi, nakon što osetite njihovu dobrobit (bol, umor i tenzija se smanjiju), lako mogle da postanu vaš svakodnevni ritual.

1. Pas koji gleda dole

Spustite se na sve četiri, a zatim polako ispružite kolena tako da vam celo telo pravi oblik trougla (oslanjate se samo na dlanove i stopala). Kolena mogu da vam budu malo savijena ako je to potrebno. Ostanite u položaju barem pet udaha i izdaha, a zatim se spustite u balasanu ili položaj deteta.

Shutterstock

Vodopad nakon napornog dana

Shutterstock

Položaj vodopada ili viparaita karani je izvrstan za sve one koji dugo stoje ili sede, jer kao inverzija omogućuje krvi i limfi da cirkulišu iz nogu prema karlici. Na taj način se smanjuje se i eventualna natečenost stopala i gležnjeva, a pomaže i kod varikoznih vena. Smestite prostirku užom ivicom tik do zida, sednite vrlo blizu zida pa podignite noge uza zid. Po potrebi ispod karlice stavite složeni peškir ili jastučić kako bi vam bilo udobnije i ostanite u ovoj pozi par minuta (može i 10 minuta). Dišite polako i duboko, a zatim se lagano prebacite na bok i vratite u sedeći položaj.

Ponovite ovaj položaj nekoliko puta, svaki put ostanite u asani malo duže, i slobodno malo naizmjenično “prošetajte” stopalima u mjestu savijajući kolena i spuštajući pete što više prema podu. 

2. Položaj iglene uši

Lezite na leđa pa polako savijte kolena. Zatim prebacite gležanj desne noge preko levog kolena. Rukama obuhvatite zadnju stranu leve butine ili cevanicu, isprepletite prste, pa približite levo koleno što bliže grudima. Desno koleno “pošaljite” što dalje od sebe. Ramena ne bi trebalo da se podižu od poda.

Ostanite u položaju 5-10 udaha i izdaha, a zatim polako izađite iz položaja i spustite oba stopala na pod. Ponovite položaj s drugom nogom.

Shutterstock

3. Ležeći leptir

Ovu pozu možete da izvedete u ležećem položaju tako da vam noge budu na podu ili tako da noge podignete uza zid.

Lezite na leđa pa savijte kolena. Spojite tabane i “pošaljite” kolena u stranu. Stavite jedan dlan na stomak, a drugi na grudni koš. Zatvorite oči. Ostanite u položaju nekoliko minuta pa ispružite i opustite noge.

Shutterstock

Ova asana odlično otvara i opušta kukove i karlicu i pomaže vam da otpustite teskobu i stres, kao i umor koji osećate u nogama.

4. Položaj heroja

Položaj heroja ili virasana uključuje sedenje između peta, dok su sedalne kosti na podu. U položaju virasane možete sesti i na ciglicu za jogu i stavite smotani peškir između butina i listova ako vam kolena i kvadricepsi ne dopuštaju da sednete tik do poda.

Shutterstock

Ovaj položaj snaži stopala i gležnjeve i smanjuje tenziju ili napetost u nogama, koje su rezultat dugotrajnog stajanja. Uz to, lepo isteže kvadricepse, mišiće vaših butina.

Virasana je položaj u kojem možete i da meditirate. 

(FOTO) Jedan je za IMUNITET, drugi za JETRU, a treći vas štiti od VIRUSA! Koja TRI ČAJA ČUVAJU VAŠE ZDRAVLJE čitajte OVDE.

OTOK koji može da BUDE FATALAN! O AKOJOJ bolesti se MALO ZNA, čak i u među lekarima čitajte OVDE.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.