• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA
Informer

Izvor: Informer/I. M.

28.10.2024

11:26

Koliko mogu da zarade automehaničari u Srbiji? Za ovu vrstu vozila - puni džepovi!

I. M.

Srbija

Koliko mogu da zarade automehaničari u Srbiji? Za ovu vrstu vozila - puni džepovi!

Podeli vest

Danas se defekt na automobilu otkriva putem kompjutera, a kad treba da se uzme alat u ruke, valja imati pravog majstora!

Mehaničari u Srbiji, ali i autolakireri, autoelektričari imaju posla a posebno se raduju kada im u radionicu stigne "kršina" iz prošlog veka, koje pretvaraju u lepotane! 

- Kod nas na reparaciju stižu razni retki modeli, mnogi od njih su preskupi, naročito kada se utegnu da ponovo izgledaju kao da su sišli s fabričke trake. Zato su naši majstori na ceni, u sred noći mogu da poprave svaki kvar jer automobile poznaju u "dušu" - priča Goran Srnić, autolakirer iz Mrčajevaca kroz čiju radionicu je do sada prošlo više desetina skupocenih četvorotočkaša, oldtajmera.

- Za mehaniku je u Evropi najteže naći majstore, jer kod njih se takvi automobili odavno ne voze, sve se osavremenilo pa i posao mehaničara. U Nemačkoj mehaničar na posao ide s USB flešom na kome nosi potrebne programe. Verujuem da ključ i štafciger u rukama nije držao ni dok se školovao. To je domaćim majstorima otvorilo prostor da naplate svoje znanje i rad - priča Goran koji je po zanimanju autolakirer i njegov posao je da oldtajmeru vrati stari sjaj, ali tek kada se sve druge kolege zanatlije obave svoj posao.

 

- Osim mehaničara, teško je naći stolara koji ume da izradi originalni deo enterijera, poput rukohvata, delova volana, ručice menjača, a dve da bude od drveta, ručni rad. Potom potrebno je mnogo veštine i znanja da bi unutrašnjost automobila izgledala kao fabrička, presvući sedišta kožom, tapacirunge... Po nama neka obična zanimanja koja izumiru u ovom poslu su i dalje na ceni - priča Goran i sam ljubitelj i vlasnik nekoliko oldtajmera.


On kaže da mnogi automobili stari 70 ili 80 godina iz inostranstva u Srbiju stižu na detaljnu reparaciju upravo zbog dobrih majstora, koji imaju zlatne ruke i još dobro barataju tehnologijama koje su u svetu odavno zasterele. Za njihov rad, naručilac posla ne pita za cenu, a reč je i o nekoliko hiljada evra. 

- Vlasnici oldtajmera su obično kolekcionari ili trgovci koji im te automobile prodaju. Kada dobijemo takav auto na popravku, svako odradi svoj deo posla i naplatimo po cenovnku. Do sada se niko nije bunio, plate koliko tražimo. Mi taj auto dovedemo u perfektno stanje za par hiljada evra, a on kasnije bude prodat za nekoliko desetina evra. Neki od tih lepotana su završili i na zatvorenim aukcijama, gde se nikada ne sazna njihova konačna cena. Osim kolekcionara kupuju ih ljudi iz automobilske svetske industrije i tako upotpunjuju svoje privatne kolekcije - kaže Goran.

Postovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, Youtube, Viber.

Pridružite se i saznajte prvi najnovije informacije.

Naše aplikacije možete skinuti na:


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Politika

TV

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set