ŠARENI TANJIR BRANI OD VIRUSA! Ipak, ove namirnice TREBA IZBACITI!

Pixabay

14:15 Ljubav i zdravlje 0

novosti.rs/informer.rs | 05. 04. 2020.

ŠARENI TANJIR BRANI OD VIRUSA! Ipak, ove namirnice TREBA IZBACITI!

Ukoliko želimo da sačuvamo svoje zdravlje od bilo koje infekcije i od nastanka drugih bolesti, veoma je bitno da vodimo računa o svom imunitetu dugoročno, tokom cele godine, a ne samo u vreme pandemije


Mr sc. med Tijana Dangubić, endokrinolog i magistar hrane u "Bel mediku" objašnjava da je potrebno osvestiti ljude da zdrav način ishrane, fizička aktivnost, kvalitetan odmor i dobar san postanu njihovi prioriteti u životu.

AKO STE PUŠAČ, DA LI STE U RIZIČNOJ GRUPI? Evo U KOJOJ MERI cigarete utiču na zaražene koronavirusom!

PRANJE RUKU JE VAŽNO, ALI ŠTA JE SA LICEM? Koliko često treba da se umivate?

- I sama pretnja da je bolest blizu, može biti dobar okidač za mnoge koji su se tek sada suočili sa činjenicom da neke hronične zanemarene bolesti mogu postati smrtonosne u kombinaciji sa virusom. Među njima je i gojaznost, koja je glavni pokretač i svih drugih bolesti i poremećaja. Ona sama po sebi stvara hroničnu upalu organizma, pa je tako u osnovi kardiovaskularnih oboljenja, dijabetesa, karcinoma ... - kaže doktorka.

Shutterstock

Izbacite sokove i slatkiše

Potrebno je smanjiti unos crvenog mesa, mesnih prerađevina, punomasnih mlečnih proizvoda i loših masti, a povećati unos ribe, maslinovog ulja, avokada, badema, indijskog oraha i oraha.
- Možda je i najbitnije izbaciti iz ishrane sokove, slatkiše i sve namirnice koje imaju proste šećere, a belo brašno zameniti integralnim - kaže dr Dangubić.

Prema njenim rečima, kako bi odbrana bila što adekvatnija, neće pomoći kratkotrajno uzimanje suplemenata u velikim količinama, već uravnotežena ishrana sa dosta povrća, naročito zelenog (brokoli, kelj, kupus, spanać, blitva), ljubičastog (crveni kupus, patlidžan), narandžastog (šargarepa, bundeva) i crvenog, poput crvene paprike.

- Zanemarili smo i konzmuranje fermentisanog povrća, kao što je kiseli kupus koji se u Kini koristi već 2.000 godina u ishrani, a bogat je probioticima koji imaju značajnu ulogu u očuvanju imuniteta. Bitno je uzimanje i razovrsnog voća, naročito bobičastog, poput kupina, malina, borovnica, aronije, koji su puni Ce vitamina i antioksidanasa i u zamrznutom obliku. Važni su i agrumi poput limuna, pomorandže, mandarine, grejpfruta, kumkvata, kivija...

DA LI ĆE KORONA POSTATI SEZONSKI GRIP? Evo šta kažu virusolozi!

Shutterstock

Dobra hidratacija je, smatra govornica Novosti, takođe veoma bitna. Poželjno je da se u vreme virusnih infekcija uzimaju nezaslađeni čajevi koji imaju visok nivo antikosidanasa kao što su zeleni čaj, čajevi od ruzmarina, origana, matičnjaka, nane, čaj od đumbira i mnogi drugi koji imaju protivupalno dejstvo.

NIJE VREME ZA DIJETE! Isključivanje OVIH NAMIRNICA može da naruši imunitet! BUDITE OPREZNI!

Shutterstock

Začini, smatra doktorka, mogu poboljšati ukus jelima, ali i pojačati nivo antioksidanasa i zato ih treba dodavati tokom pripremanja obroka, naročito biber u kombinaciji sa kurkumom, čili papriku i cimet.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.