JABUKA, KRUŠKA ili PEŠČANI SAT? Evo kako ćete NAJLAKŠE SMRŠATI po vašem TIPU GRAĐE!

Shutterstock

11:42 >> 11:29 Ljubav i zdravlje 0

Informer.rs | 01. 02. 2022.

JABUKA, KRUŠKA ili PEŠČANI SAT? Evo kako ćete NAJLAKŠE SMRŠATI po vašem TIPU GRAĐE!

Kada se radi o gubitku kilograma, najbolje je da izaberete način koji je prilagođen upravo vama.

Mnogi nutricionisti ističu da ukoliko želite da izgubite kilograme, najbolje je da imate personalizovan plan ishrane. 

Ipak, postoje neke dijete koje, iako nisu 100 posto lične, funkcionišu mnogo bolje od ostalih. Jedna od njih je i ova koja se bazira na vašem tipu građe.

Ukoliko ste JABUKA...

Vaša ramen i torzo su uži od vaših kukova. Masa teži da se skuplja oko područja stomaka, dok je često zadnjica ravnija, a noge mršavije. 

Ishrana

- S obzirom na to da više mase nosite po sredini, naročito treba da budete pažljivi sa nivoom insulina i regulisanjem šećera u krvi - objašnjava nutricionistkinja Rosi Milen i dodaje:

- Balansiranje nivoa insulina je ključno, jer višak kilograma u središnjem delu predstavlja rizik za dijabetes.

Kako biste to postigli, fokusirajte se na manje unošenje ugljenih hidrata, a više proteina. 

- Jedite proteine uz svaki obrok i grickalice kako biste izbegli skok insulina - dodaje nutricionistkinja.  

Dobri izvori proteina su piletina, riba, jaja, sočiva...

Rosi takođe ističe da bi trebalo da izbegavate previše kofeina, jer on povećava nivo insulina. 

Shutterstock

Devojka sa jabukom

Ukoliko ste KRUŠKA...

Vaša ramena i torzo su uži od vaših kukova. Moguće je da imate vitke ruke i definisan struk. Masne naslage vam se talože na kukovima i butinama.

Ishrana

- Osobe koje su kruškastog oblika najčešće imaju probleme sa hormonalnim disbalansom i PMS-om - kaže Rosi koja dodaje da je ključ u balansu seksualnih hormona - kaže Rosi i dodaje:

- Fokusirajte se na hranu bogatu vlaknima, poput voća i povrća, kao i na ovas, pirinač, grašak, pasulj i sočiva.

Vlakna pomažu da se oslobodite otpada iz tela, a to uključuje i višak hormona. 

- Povrće poput kupusa, brokolija i kelja je takođe važno jer sadrži jedinjenje pod nazivom dindolilmetan koji povezuje višak hormona estrogena u telu i pomaže da se izluči - ističe nutricionistkinja.

Važno je i da, makar na nekoliko nedelja, izbacite alkohol, s obzirom na to da može da izazove haos sa nivoom hormona. 

- Takođe biste mogli da uzmete u obzir i ishranu bez mlečnih proizvoda - zamenite sir i mleko kokosovim mlekom i drugim namirnicama, pošto mlečni proizvodi mogu negativno da utiču na menstrualni ciklus i hormone. 

Shutterstock

Devojka sa kruškom

Ukoliko ste PEŠČANI SAT...

Kukovi i torzo su skoro jednake veličine i imate veoma definisan struk, koji je uži od oba kuka i torza. 

Masne naslage se najčešće gomilaju na butinama i zadnjici. 

Ishrana

- Kod ovog tipa građe, masne naslage umeju često da budu i ravnomerno raspoređene, a naročito na licu - kaže Rosi i ističe kako je veoma važno kotrolisati hipofizu i nadbubrežne žlezde, kako bi se regulisao nivo hormona stresa, kortizol - kaže Rosi.

- Previše kortizola može da dovede do Kušingovog sindroma (okruglo lice, koje deluje pufnasto).

Nutricionistkinja preporučuje ishranu bogatu proteinima i zdravim mastima, kao što su avokado, orasi i semenke. Takođe i dobar san je veoma važan za regulisanje stresa. 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.