OVE NAMIRNICE ČUVAJU SRCE! Štite krvne sudove i jačaju organizam!

Shutterstock

16:51 Ljubav i zdravlje 0

informer.rs | 19. 05. 2022.

OVE NAMIRNICE ČUVAJU SRCE! Štite krvne sudove i jačaju organizam!

Srce i krvni sudovi predstavljaju cirkulatorni sistem našeg tela, sačinjen od ogromne mreže krvnih sudova koja prožima čitav organizam i od koje zavisi celokupno čovekovo zdravlje


Krv, koja prolazi kroz ovaj tanani sistem zadužena je da organizmu dopremi hranljive materije, hormone, kiseonik, druge gasove do svih ćelija u telu.

Ćelije zajedno sačinjavaju tkiva, a tkiva organe, organi sisteme, pa je dopremanje važnih materija do ćelija neohodno za zdrav život, zdrav organizam, a sve to omogućava naše srce i krvni sudovi.

Iz tog razloga, očuvanje srca i krvnih sudova je preduslov kvalitetnog života.

S tim u vezi, predstavljamo vam načine kako da sačuvate srce i krvne sudove, a samim tim i sve organe, sisteme organa, zdravlje.

Cilj je da predstavimo hranu koja može biti dostupna svakom, koja je potrebna svakom, jer jedino kao zdrava jedinka, čovek može iskoristiti svoj puni potencijal u svim oblastima života.

1. Jogurt sa niskim procentom masnoće

Mlečni produkti, kao što je i jogurt, pokazali su blagotvorno dejstvo na kardiovaskularni sistem. Oni su bogati kalijumom, elementom za koji je poznato da ima dejstvo na snižavanje krvnog pritiska.

Ali zašto sa niskim procentom masti?

Zato što je takav jogurt siromašan zasićenim mastima koje mogu da utiču na povišenje lošeg holesterola (LDL), koji može da naudi zdravlju vašeg srca i krvnih sudova.

Kao alternativa jogurtu, koji je poželjno konzumirati zbog visoke koncetracije kalijuma, možemo uzimati i druge namirnice koje su bogate ovim elementom, a to su: banane, pomorandže i krompir.

Shutterstock

Mlečni produkti, kao što je i jogurt, pokazali su blagotvorno dejstvo na kardiovaskularni sistem

2. Paradajz za zdravo srce i krvne sudove

Paradajz je voće koje ima veliki broj povoljnih efekata na srce i krvne sudove. Najvažniji od njih je obilje likopenom, koji je antioksidans, i kao takav, znatno snižava mogućnost da dođe do srčanog udara.

Neke studije su pokazale, da kod osoba kod kojih je likopen bio u visokoj koncentraciji u telesnoj masti čoveka, čak upola smanjuju rizik od dobijanja srčanog udara u odnosu na one kod kojih je koncetracija bila najniža.

Koncetracija likopena u telesnim mastima čoveka je pokazatelj koliko osoba kroz hranu unosi ovaj tako važan antioksidans.

Takođe, treba napomenuti da i prerađeni paradajz, u vidu soseva ili pasti je još bogatiji likopenom, te nije pogrešno koristiti ni takve proizvode.

Beta-karoten pospešuje apsorpciju likopena, odnosno pored njega likopen se još više iskorišćava iz hrane, ali srećna okolnost je to što je i sam paradajz bogat beta-karotenom.

3. Mahunasto povrće

Mahunarke, kao što su na primer pasulj i sočivo su, veoma bogate rastvorljivim vlaknima, koje imaju jak uticaj na smanjenje lošeg holesterola (LDL), koji je jako nepovoljan za vaš cirkulatorni sistem.

Preporučuje se da sami pripremate vaše mahunasto povrće, jer ono konzervirano prebogato solju, koja ima efekat na povišenje krvnog pritiska.

Ako se ipak odlučite da kupite konzervirane mahune, potražite one sa niskim procentom soli, ili ih isperite vodom kako bi smanjili njegovu koncetraciju.

Postoji i druga vrsta namirnica koja je bogata rastvorljivim vlaknima kao što su: jagode, jabuke, kruške  i tako dalje.

4. Losos za jako srce  i krvne sudove

Losos je okeanska riba, koja je odličan izbor za ovaj naš spisak namirnica, jer je veoma bogata omega-3 masnim kiselinama, koje imaju svoje antikoagulantno dejstvo, odnosno smanjuju mogućnost za zgrušavanje krvi, i na taj način pomažu cirkulaciju krvi kroz krvne sudove.

Takođe, omega-3 masne kiseline pomažu u snižavanju nivoa triglicerida u krvi, masti koja potpomaže oboljenja srca i krvnih sudova.

Ostale alternativne opcije, koje imaju ovakvo dejstvo su: tunjevina, pastrmka, sardina, skuša.

Shutterstock

5. Šargarepa smanjuje rizik od srčanog udara

Šargarepa je namirnica bogata karotenoidima, i kao takva jedna je od namirnica sa najvećim kardioprotektivnim uticajem.

Jedna studija je pokazala da osobe koje su unosile bar jednu porciju šargarepe, ili pirea od šargarepe, imali su čak za 60% smanjen rizik od srčanog udara u odnosu na one koji su uzimali ovu namirnicu manje od jedne porcije dnevno.

Preporučuje se čak i uzimanje šargarepe zajedno sa maslinovim uljem, jer maslinovo ulje povećava iskorišćavanje beta-karotena iz šargarepe.

Takođe, spremanje ove namirnice na pari povećava bioraspoloživost beta-karotena, pa je i takav način spremanja preporučljiv.

Osim što je beta-karoten iz šargarepe dobar za zdravlje vašeg srca, njegova uloga se ne završava tu.

BONUS VIDEO:



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.