• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: B. S. - R. B.

26.04.2023

06:45

OD BEOGRADA DO KRUŠEVCA ZA 90 MINUTA! Prva deonica moravskog koridora otvara se za saobraćaj U SUBOTU

Informer

Vesti

OD BEOGRADA DO KRUŠEVCA ZA 90 MINUTA! Prva deonica moravskog koridora otvara se za saobraćaj U SUBOTU

Podeli vest

Prva deonica moravskog koridora otvara se za saobraćaj u subotu, a planirano je da kompletan auto-put od Pojata do Čačka bude završen 2025. Duž prvog srpskog "pametnog" puta, vozači će u realnom vremenu biti obaveštavani o udesima, vremenskim (ne)prilikama, zastojima, odbačenim predmetima...

Prva deonica Moravskog koridora, od Pojata do predgrađa Kruševca, u dužini od oko 17 kilometara biće otvorena u subotu, najavio je ministar saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić. Puštanjem u saobraćaj ove trase značajno će se skratiti vreme putovanja, pa će se od Beograda do Kruševca stizati za svega 90 minuta, pola sata brže nego dosad.

Više investicija

U svim mestima koja se nalaze na novim putevima i železničkim prugama imaćemo više investicija
Goran Vesić

Završetkom kompletnog Moravskog koridora, koji je planiran 2025, povezaće se Čačak i Pojate, odnosno Koridor 10 i 11 u dužini od ukupno 112,3 kilometara. Ovaj prvi srpski "pametni" autoput biće pokriven telekomunikacionom infrastrukturom duž cele trase, pa će vozači će u realnom vremenu biti obaveštavani o udesima, vremenskim (ne)prilikama, zastojima, odbačenim predmetima...

Foto: Informer

Činjenice


112 kilometara biće dug Moravski koridor
118 mostova, nadvožnjaka i podvožnjaka
11 petlji
800 miliona evra je vrednost izgradnje celokupnog Moravskog koridora
3.700 radnika u proseku je svakog dana angažovano na gradnji koridora

Najbrža veza

Ministar infrastrukture Goran Vesić naveo je da kada Srbija bude saobraćajno povezana, to ne znači samo da će ljudi biti bliži jedni drugima već da ćemo u svim mestima koja se nalaze na novim putevima i železničkim prugama imati više investicija.

- To znači više radnih mesta, bolji životni standard, razvoj turizma. Dužina Moravskog koridora je nešto više od 110 kilometara i on povezuje dva autoputa, a to su autoput Beograd - Niš kod petlje Pojate i autoput "Miloš Veliki", kod petlje Preljina. Između se nalazi nekoliko mesta: Ćićevac, Kruševac, Trstenik, Vrnjačka Banja, Kraljevo i na ovom potezu živi oko pola miliona ljudi - naveo je ministar Vesić.

Foto: Informer

Goran Vesić

Industrijska zona


Paralelno sa izgradnjom Moravskog koridora biće napravljena i velika industrijska zona koja će se nalaziti između Varvarina i Ćićevca. Ova industrijska zona će otvoriti novu perspektivu za razvoj ove dve opštine, ali i za Trstenik i Kruševac i povećati zaposlenost lokalnog stanovništva.

"Pametni" autoput

Vesić je istakao da je Moravski koridor najširi i prvi "pametni" autoput u našoj zemlji.

- U budućnosti vožnja "pametnim" putevima, pomoću napredne tehnologije, biće lakša, jer će vozila moći da "čitaju" saobraćajne znake i usporavati brzinu, pa tako vozači neće moći da voze prebrzo, već koliko je propisano. Ukoliko se desi saobraćajna nesreća, sva vozila koja nailaze automatski će usporavati brzinu kako se ne bi stvarale gužve i na taj način ćemo smanjiti broj saobraćajnih nezgoda i omogućiti komforniju vožnju - objasnio je Vesić.

Moravski koridor biće i najširi u Srbiji sa ukupnom širinom od 30 metara, što je za blizu dva metra šire od ostalih, a projektovana maksimalna brzina biće 130 kilometara na sat.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Kraljevčanin

pre 1 godinu

Jedva čekam da završe taj auto put do čačka da mogu da se vozim normalno da ne strepim od pešaka biciklista pasa lutalica i radara. Kakva god da je ova vlast hvala im za ovaj put i za aerodrom.Jes da ćemo ga mi plaćati ali mogli su i da ga ne urade.Kraljevčanin.

Doca

pre 1 godinu

Kao Kruševljanin mislim da je mnogo bolje bilo da je napravljeno još jedno skladište gasa nego ovakav "pametan put". Još kad pomislim na izgradnju "nacionalnog stadiona" e tada mi se smuči.

Vesić: Moravski koridor prvi pametna saobraćajnica u Srbiji
Politika

Vesić: Moravski koridor prvi pametna saobraćajnica u Srbiji

Ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da je Moravski koridor, čija će prva deonica od Pojata do Makrešana biti otvorena do kraja aprila, prvi pametna saobraćajnica u našoj zemlji, izgradjena sa kompletnom optičkom infrastrukturom.

25.04.2023

13:18

sledeća vest

Izbori 2024

Aleksandar Vulin o izborima 2. juna: Vučić mora da se bavi izborima, ovo nisu lokalni izbori, hoće da slome kičmu Vučiću i našoj slobodarskoj politici
Izbori 2024

Aleksandar Vulin o izborima 2. juna: Vučić mora da se bavi izborima, ovo nisu lokalni izbori, hoće da slome kičmu Vučiću i našoj slobodarskoj politici

Gostujući u jutarnjem programu televizije Prva, Aleksandar Vulin je kazao da se 2. juna odlučuje o budućnosti Srbije, te da nije reč o lokalnim izborima koji se samo tako zovu. Vulin je kazao da na ovim izborima hoće da slome kičmu Vučiću da bismo se odrekli Republike Srpske, Kosova i Metohije, da bismo priznali da smo genocidan narod i uveli sankcije Rusiji.

27.04.2024

12:39

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Grčka uvodi šestodnevnu radnu nedelju!
još obaveza

Grčka uvodi šestodnevnu radnu nedelju!

U Grčkoj se od jula uvodi šestodnevna radna nedelja, a ova obaveza će se odnositi na državne službe, komunalna preduzeća, banke, privredna društva, organizacije i poljoprivredna gazdinstva koja su do sada praktikovala petodnevni nedeljni sistem rada.

27.04.2024

14:12

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set