• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: E. I.

15.02.2023

07:00

NOVI DETALJI MILIONSKIH ZLOUPOTREBA NA JAVNOM SERVISU! Kristini za 10 dana snimanja kviza 15.950 evra - a na to je RTS platio još 6.699 evra poreza!?!

printscreen

Politika

NOVI DETALJI MILIONSKIH ZLOUPOTREBA NA JAVNOM SERVISU! Kristini za 10 dana snimanja kviza 15.950 evra - a na to je RTS platio još 6.699 evra poreza!?!

Podeli vest

Kristina Radenković zaposlena na 'državnoj televiziji', gde prima veliku platu, ali za vođenje kviza 'Stigni me ako znaš' plaćena je dodatno - 1.595 evra po danu. Po istom principu - uzimam platu od RTS, a onda mi isti taj RTS plaća desetine hiljada evra za moju privatnu tezgu - rade i Kosjerina, Memedović, Banić...

Kristina Radenković, voditeljka zaposlena na RTS, javnosti poznata kao jedna od domaćica 'Slagalice', na ovoj televiziji vodi i kviz 'Stigni me ako znaš', ali ne za platu, nego za astronomski honorar od čak 1.595 evra dnevno, koji joj preko privatne produkcije isplaćuje isti taj RTS!?!

Predsednik UO Javnog medijskog servisa Branislav Klanšček objavio je juče izvod iz finansijske dokumentacije iz koga se jasno vidi da Radenkovićeva, iako zaposlena na RTS, ovu medijsku kuću košta još 22.649 evra za angažman u 'Stigni me ako znaš'!?! Klanšček je ove precizne podatke objavio reagujući na nemušti pokušaj demantija produkcijske kuće 'Filming', koja 'proizvodi' sporni kviz.

- Oglasio se 'Filming' i kaže da nije istina da Kristina Radenković zarađuje 15.900E za deset snimajućih dana kviza 'Stigni me ako znaš'. Da, pogrešio sam, zarađuje 15.950E, plus RTS na to plaća i poreze 6.699E. Ako koza laže, rog ne laže - napisao je Klanšček, koji je na Tviteru objavio i faksimil iz finansijskog izveštaja RTS koji dokazuje sve njegove tvrdnje.

Foto: Informer

Šta Joca radi za platu?

I dok se Kristina Radenković juče nije oglašavala ovim povodom, generalni direktor RTS Dragan Bujošević objavio je 'demanti' u kome nabraja 'uspehe' svoje televizije, ali nijednom rečju ne demantuje nijedan od navoda objavljenih u Informeru i drugim medijima.

A Radenkovićeva nije jedina. Po istom principu - uzimam platu od RTS, a onda mi isti taj RTS plaća i varijabile, ali i desetine hiljada evra za moju privatnu tezgu - rade i Dragana Kosjerina i Jovan Memedović i Vladimir Banić i Tanja Peternek...

Kosjerina, jedna od najpoznatijih voditeljki RTS, na Javnom servisu ima najveću platu i svakog meseca dobija velike nagradne dodatke na tu platu (varijabile), ali to joj nije dovoljno, već kao voditeljka rijaliti-kviza 'Ja volim Srbiju' dobija i mastan honorar od privatnih producenata ove emisije (za produkciju 'Ja volim Srbiju' RTS isplaćuje čak 700.000 evra godišnje).

Bujošević: To je naša poslovna tajna

Foto: Beta

Radio-televizija Srbije (RTS), na čelu sa direktorom Draganom Bujoševićem, saopštila je juče da navodi predsednika UO RTS Branislava Klanščeka predstavljaju 'izvrtanje činjenica' koje nanosi veliku štetu javnom servisu.

'RTS po zakonu ima obavezu da najmanje deset odsto programa budu nezavisne produkcije. I tu obavezu, ponekad uz manja odstupanja, poštuje. Dakle, ostaje mu da popuni 90 odsto programa samostalno, u koprodukciji ili upošljavajući izvršne produkcije. Saradnja sa spoljnim ili izvršnim produkcijama praksa je svih javnih medijskih servisa u Evropi. Nedopustivo je i što su se u javnosti pojavile brojke iz ugovora koje se smatraju poslovnom tajnom (i po zakonu, i po ugovorima, i po Poslovniku Upravnog odbora).

Još je gore što podaci nemaju važna objašnjenja i što ih predsednik Upravnog odbora olako i netačno objašnjava, a najgore je što postaju predmet pijačne rasprave', piše u saopštenju, u kojem se dodaje da RTS pravi 170 emisija, a ne tri, kako tvrdi Branislav Klanšček.

Posebno je, pritom, zanimljiv slučaj popularnog voditelja Jovana Memedovića, koji je stalno zaposlen na RTS, tamo prima i plate i varijabile, ali je posebno plaćen za kviz 'Potera', i to 1.130 evra po danu (RTS i za produkciju ovog kviza plaća 700.000 evra)!?! Na sve to, Memedović emisiju 'Sasvim prirodno', koja se godinama emituje na Javnom servisu, proizvodi preko svoje producentske kuće 'Montevideo', za šta će mu u 2023. biti isplaćeno još 148.260 evra!?! Postavlja se onda sasvim logično pitanje: Pa šta onda Jovan Memedović uopšte radi za platu na RTS?!

Široj javnosti manje poznato TV lice - Vladimir Banić, dopisnik RTS iz Slovenije, plaćen je bolje od većine kolega koji rade za najbogatije svetske televizije. Banić kao dopisnik prima platu, RTS mu pokriva i 'troškove dopisništva' sa čak 60.000 evra godišnje, a na sve to od Javnog servisa (čitajte: iz džepa svih nas) dobio je još 587.900 evra za serijal 'Fantastična planeta', koji snima njegova privatna produkcija 'Soul films'!?!

Klasična zloupotreba

Komentarišući sve navode, Marko Matić iz Centra za odgovorne medije kaže da ovaj skandal na RTS predstavlja školski primer zloupotrebe javnih resursa od strane malog broja privilegovanih pojedinaca.

- Oni su izgleda umislili da su država u državi i da su iznad zakona. S obzirom na to da u ovim zloupotrebama ima elemenata krivičnog dela organizovane grupe ljudi, jasno je da je ovo slučaj kojim mora da se bavi Tužilaštvo za organizovani kriminal. Ovo je veliki test za državu i njene institucije i zbog toga ova afera ne sme da ostane tek jedna u nizu onih koje nisu dobile institucionalni epilog - naglašava Matić.

U sledećem broju: Sumnjivi milioni na prenosu Mundijala

TV serije - njihovo pravo da razbacuju naše milione

Sve TV serije koje se na RTS emituju u udarnim terminima snimaju se preko 'spoljnih produkcija'! RTS koji je ne tako davno bio nadaleko čuven po vrhunskom serijskom programu (setite se samo 'Boljeg života'), RTS koji ima zvanično više od 3.500 zaposlenih nije, dakle, više u stanju da snimi gotovo ništa više od informativnog programa!?!

A za TV serije Javni servis danas producentskim kućama plaća neobično mnogo novca. Stručnjaci kažu da su sve cene veće za 30-50% od realnih, a ima i onih koji su ubeđeni da su u pitanju 'kombinacije' u kojima neko od čelnih ljudi uzima masnu proviziju.
U svakom slučaju, nadležni ovo moraju detaljno da istraže.

'Radio Mileva'

Foto: Informer

Za dve sezone ova serija plaćena je čak 4.630.764 evra!
Pritom, ovo serija je sitkom koji se snima u nekoliko soba

'Kamiondžije'

Foto: Informer

Za ovu TV seriju RTS je platio 1.980.936 evra

'Lako je Raletu'

Foto: Informer

Za dve sezone sitkoma isplaćeno 4.525.796 evra
I ova serija se snima gotovo isključivo u studiju

Olja Kovačević za 120.000 evra uređuje nevidljivu emisiju

Olivera Kovačević, urednica zabavnog programa, žena za koju zaposleni na Javnom servisu kažu da gotovo o svemu odlučuje, potpisana je kao urednica 'nevidljive emisije' za koju je iz džepova svih građana Srbije isplaćeno čak 14 miliona dinara (oko 120.000 evra).

Kovačevićeva je od 2020. do danas urednica emisije 'Jedan dobar dan', koja se u finansijskim knjigama uredno knjiži i plaća iako nikada nije emitovana! Za ovu nepostojeću emisiju naručena je i posebna scenografija, knjiženi su i isplaćivani troškovi kamermana, urednika, novinara!?! Ta emisija, ako je verovati računovodstvu RTS, emituje se svakoga dana od 13 do 14.30, ali je niko nikada i nigde nije video, ni na RTS, niti bilo gde drugde!?!

Da skandal bude veći, za 'realizaciju' nevidljive emisije 'Jedan dobar dan' u 2023. godini izdvojeno je još 200.000 evra!

Zbog ove zloupotrebe (neki bi rekli - očigledne pljačke) predsednik UO RTS Branko Klanšček podneo je u ponedeljak krivičnu prijavu protiv Kovačevićeve i direktora Bujoševića, ali njih dvoje nisu ni pokušali da bilo šta demantuju.
Na broj telefona na koji nam se ranije javljala Olivera Kovačević juče nam se javio ženski glasi i samo nam je kratko rekao:

Olivera? Koja Olivera? Pogrešili ste broj...

Policija istražuje poslovanje RTS!

Krivična prijava koju je podneo predsednik UO RTS Branislav Klanšček protiv direktora Dragana Bujoševića i vrha RTS zbog različitih finansijskih mahinacija stigla je u Više javno tužilaštvo u Beogradu.

- Po prijemu prijave, tužilaštvo je odmah dalo nalog policiji da prikupi potrebne podatke kako bi se proverili navodi prijave - rekli su u tužilaštvu.

Klanšček je prethodno otkrio da je rukovodstvo RTS u poslednje tri godine platilo 14 miliona dinara, odnosno 120.000 evra, za emisiju 'Jedan dobar dan', koja nikada nije emitovana, a čija je urednica Olivera Kovačević. Za tu istu emisiju budžetom za ovu godinu planirano je još 200.000 evra.

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
boki

pre 1 godinu

Godinama nema ispekcije i kontrole u Rts nemilice trose narodni novac.Odmah doneti odluku da se ukine Tv pretplata neke se sami financiraju i pokradneni novac vratitu narodu.Sirotinja ih finincira ini zaraduju milone raznim prevarama

boshko

pre 1 godinu

strasno,3500,staraca/mlade ne primaju/da im ne smetaju u ,,poslu,,strasno vucic je kriv ,nece dase mesa u uredjivacku politiku,koja je prerasla u kriminal ,svi da vrate pare,i u zatvor a rts dase procisti i provetri posle 50 godina ucmalosti

Zajst82

pre 1 godinu

Sve po dzepu naroda. Vazno je da uvek u programskoj semi ima mesta za serije stare 30 godina po 10ti put .....

Dragi

pre 1 godinu

Šta je momci iz Ivanjice? Nije više žuti Bujke? Sad je generalni direktor RTS-a Dragan Bujošević...pojela maca jezik. Ili...prpa bato? Šio mi ga Đura. Njegovo Visočanstvo se ljuti, jer zaboga napadate ljude, koje je ON postavio.

Radnik rts

pre 1 godinu

A to sto je direktor kupio sebi dzipa to nista plus trazio je da se kupi jos jedan dzip u kojem ce se voziti poslovno.Pa daj skinite lopova.

pera rogonja

pre 1 godinu

Sta rade institucije u Srbiji?Na sve strane lopovluci i zloupotrebe.Niko ne postuje Zakone Srbije i za sve je kriv Vucic koji ne moze da kontrolise sve zloupotrebe.Pocnite da lopove saljete na visegodisnje kazne zatvora i oduzimanje imovine pa da vidimo ko ce da krade.Nde mozu Vucic da radi umesto instrucija pa ministri pocnite da dajete ostavke a ne da cutite ko mufljuzi.Pisi o tome a ne kod Jovane da izigravas Pink ludu.

Doca

pre 1 godinu

Vučić je kriv za ovaj lopovluk. Umesto da je davno smenio žutu bagru on ih zadržao.

Mole

pre 1 godinu

Zuti smradovi kako naucili tako i nastavili samo sa novom politickom garniturom ali......

Arkadije

pre 1 godinu

Nisu oni krivi. Država nas zakonom naterala da im dajemo mesečnu pretplatu. Deliće medjusobno a da ne rade ništa sve dok smo primorani da ih finansiramo. Ali pitam se na čijoj je strani država. Nas globi a njima daje.

boki

pre 1 godinu

Drzava nevrsi kontrolu a Rts nemilice trosi novac naroda.Odma ukinuti Tv pretplatu i speciti pljacku naroda.Rts neka se sam financira kao i ostale Tv. Godinama javasluk u Rts a gradane niko nista nepota sem da na silu im se otima novac

Solo

pre 1 godinu

Sve TV stanice dobijaju izdrzavanje od Drzave neke manje neke vise ali sto je najvaznije ko njih uopste kontrolise.???..To je isto kao kad Vucic finansira njegovu Zvezdu pa onda nemoze samo Zvezdu nego i Partizan pa onda druge klubove u Vatrepolu, u Rukometu,Odbojci itd itd i mi nemamo nikakvu kontrolu kako se taj novac koristi dat njima za njihove potrebe umesto sami da se izdrzavaju kvalitetom rada a ne decenijama na grbaci drzave..Mozda to nije toliko cudno ljudima koji zive u nasem sistemu gde su dcenijama navikli da im neko daje i dotira bez ikakvih obaveza ali zato nemamo kvalitet ni napredak jer sve se radi na brzaka prave se kardinalne greske, onda se nesto skloni na privatni racun familije,kumova ali se nista neradi na duge staze i osigura istrajnost i nezavisnost kluba od Drzave...?? Mozda jednog dana..!!

Era

pre 1 godinu

Koliko dobije nasih para onaj Alvirovic sto vodi SAT, oni su privatizovali za dzabe drzavnu televiziju,eno i otac mu i sin i sladece pokolenje, cek bre , pa jel to normalno?

ratko

pre 1 godinu

ne javnom servisu nego tebi lopino solakova petokolonaska

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Izrael ne bi mogao da opstane bez Amerike! Svet će ući u mirniju fazu ako Tramp pobedi na izborima! (VIDEO)
Live TV

Izrael ne bi mogao da opstane bez Amerike! Svet će ući u mirniju fazu ako Tramp pobedi na izborima! (VIDEO)

Iran je pokrenuo napad na Izrael koristeći desetine dronova. Napad je započeo 13. aprila 2024. godine. Taj napod bio je odgovor na vazdušni udar na iranski konzulat u Damasku u Siriji, 1. aprila. U tom napadu su poginuli visoki komandanti iranske vojske. Direktorka PEP akademije za avijaciju Danka Nešović i dr Aleksandar Lukić sa Instituta za političke studije gostovali su u emisiji "Info dan" na Informer TV i govorili na tu temu.

15.04.2024

16:33

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Španski mađioničar i decenije patnje! Kako je gubitnički tim postao sinonim za uspeh!?
Fudbal

Španski mađioničar i decenije patnje! Kako je gubitnički tim postao sinonim za uspeh!?

Fudbaleri Bajer Leverkuzena postali su u nedelju šampioni Nemačke, prvi put u svojoj istoriji! Pet kola pre kraja Bundeslige "farmaceuti" su prvi prošli kroz cilj i time na dominantan način okončali jedanaestogodišnju dominaciju minhenskog Bajerna! Za klub koji je u vlasništvu čuvene farmaceutske kompanije ovo je prva titula u 120 godina dugoj istoriji, koja je do 14. aprila ove godine bila prožeta brodolomima i propuštenim prilikama! Klub koji je dve decenije bio "obeležen" čuvenom 2002. godinom, kada je u tri sedmice ostao bez tri trofeja, više od dvadeset godina kasnije mogao bi sve izgubljeno da naplati sa kamatom!

15.04.2024

14:30

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija