• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: K. Milanović

16.09.2022

19:59

AUTO-GIGANT NA SVE MOGUĆE NAČINE OBMANJUJE POTROŠAČE! "Kia motors" mulja i sa garancijom?!

Informer

Zaštitnik potrošača

AUTO-GIGANT NA SVE MOGUĆE NAČINE OBMANJUJE POTROŠAČE! "Kia motors" mulja i sa garancijom?!

Podeli vest

Kao dodatnu "pogodnost" za kupce polovnih vozila daju svega 90 dana garancije iako zakon propisuje 24 meseca

U "Kia centru Beograd" kupcima polovnih automobila nude čudne i nerazumljive garancije, a da stvar bude gora, garancije nezakonito ograničavaju brojem pređenih kilometara!

Ne samo da prodaju polovnjake po mnogo većim cenama nego što se nude na specijalizovanim sajtovima za ovu vrstu vozila, o čemu je Zaštitnik potrošača pisao u prethodnom broju nego oni na ta vozila, kao dodatnu "pogodnost" za kupce, daju svega 90 dana garancije. Bar tako piše! Kupce dodatno zbunjuje spominjanje ugovorne garancije od dve godine, koja je obavezna po zakonu, pa se oni sa pravom pitaju koju će garanciju dobiti!

Foto: Informer

Ipak, svi potrošači pre kupovine treba da znaju da ovo svakako nije nikakav benefit, niti povlastica, već čisto kršenje zakona i obmanjivanje kupaca. Iako je ova stavka nešto što, prema rečima potrošača, "kupuje" potencijalne kupce na prvu loptu, zapravo je posredi prevara.

Kada na sajtu "Kia centra Beograd" izaberete željenog polovnog četvorotočkaša, u spisku karakteristika vozila i pogodnosti koje pruža kupovina kod njih, prvo ćete pronaći nezakonitu i smešno kratku garanciju od samo 90 dana.

Foto: Informer

Šta su hteli da kažu?

- Pouzdana i sigurna kupovina, proverena korišćena vozila premijum brendova pregledana u 110 tačaka, vozila sa poznatom servisnom istorijom, 90 dana garancije za svako vozilo, mogućnost test vožnje, mogućnost zamene staro za staro, najpovoljnije finansiranje i velika izbor osiguranja za vozilo - piše na sajtu "Kia centra Beograd".
Zatim, u opisu samog vozila piše da nude 24 meseca ugovorne garancije ili 30.000 kilometara. Potrošači se zato sa pravom pitaju koju će garanciju dobiti kupovinom njihovog vozila?!
Da sve bude komplikovanije, na trećem mestu spominje se ni manje ni više nego još jedna garancija:

Foto: Informer

- Za bezbrižnu kupovinu izaberite srebrni paket produžene garancije, koji osigurava vozilo na dodatne dve godine ili do pređenih 30.000 kilometara ili zlatni i platinum paket, koji dodatno nadograđuju garanciju - piše na njihovom sajtu.
Nije jasno da li se ova poslednja pomenuta garancija plaća ili besplatno dobija uz kupovinu vozila. Takođe, nejasno je i zbog čega se zove produžena garancija i kako ona to osigurava vozilo na "dodatne dve godine"?!?

Ograničena kilometraža

Predsednik udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović kaže da je u pitanju klasično obmanjivanje potrošača.

- I za polovnu robu zakonska saobraznost kupljene robe važi dve godine, osim ako se ne ugovori drugačije, ali ni tada ne može biti manja od godinu dana. Garancija je pravo koje potrošač ima, a koje mora biti veće od saobraznosti. Ako je saobraznost 24 meseca, garancija može da bude samo jača od toga, recimo, 30 meseci. Dakle, ako je pogodnost veća od saobraznosti - trgovac to može nazvati garancijom. U suprotnom ne sme, jer je u pitanju zloupotreba izraza "garancija", koja je, prema Zakonu o zaštiti potrošača, kažnjiva - kaže on i dodaje:

Foto: Informer

- Garancija potrošaču daje veća prava od saobraznosti, a mi ovde imamo upravo suprotno. Kada oni kažu "dajemo garanciju od 90 dana", to je zloupotreba izraza "garancija", jer garancija može biti samo veće pravo, nikako manje. Ovako nerazumljivim natpisima i navođenjem tri različite garancije dovode potrošače u zabludu. Potrošač nije dužan da razmatra da li je garancija 24 meseca ili 90 dana! Kada nije jasno nama koji se bavimo ovakvim stvarima, kako će tek biti jasno kupcu?

Gavrilović kaže da se garancija ne sme ograničavati brojem pređenih kilometara!
- Čak su i tu gde su spominjali garanciju od dve godine ili 30.000 pređenih kilometara, prekršili zakon, jer se garancija ne sme ograničavati na ovaj način. Prema zakonu, saobraznost traje dve godine uz očekivanu eksploataciju proizvoda. To znači da potrošač za to vreme ne bi smeo da pređe više od, recimo, 500.000 kilometara, jer je to previše. Ali nikako ne smeju da ograniče na 30.000 kilometara, jer je ta kilometraža realna za dati period. Ovakve slučajeve treba prijaviti Tržišnoj inspekciji i naše udruženje će i prijaviti "Kia centar Beograd" - istakao je on.
 

"Kia": Poštujemo zakon

U "Kia centru Beograd" istakli su da poštuju zakon.

- Na naša polovna vozila dajemo garanciju od 24 meseca, odnosno dve godine, što je duže od minimalne zakonom propisane saobraznosti. Dodatno na to, određena vozila imaju fabričku garanciju koja ide čak i do pet ili šest godina, u zavisnosti od brenda, fabričkih uslova garancije i datuma prve registracije - rekli su oni, ali nam nisu pojasnili zašto na zvaničnom sajtu piše da je garancija 90 dana.

 

 

 

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Nesho

pre 1 godinu

Ja sam dobio 24 meseca kod njih, cena korektna (u hr ista vozila skuplja za 2-3000 eura)

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Roditelji odgovaraju za nezakonita dela svoje maloletne dece! Nastavnica ranjena u "Ribnikaru" ima pravo na naknadu materijalne štete! (VIDEO)
Live TV

Roditelji odgovaraju za nezakonita dela svoje maloletne dece! Nastavnica ranjena u "Ribnikaru" ima pravo na naknadu materijalne štete! (VIDEO)

Pred Višim sudom u Beogradu, u ponedeljak, održan je parnični postupak protiv tuženih Miljane i Vladimira Kecmanovića, roditelja maloletnog dečaka koji je 3. maja prošle godine počinio masakr u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" na Vračaru po tužbi ranjene nastavnice Tatjane Stevanović. Na ovu temu govorili su novinarka Informera Jelena Rafailović i advokat Dragoš Cukavac.

26.06.2024

13:01

JOŠ TV VESTI

Hronika

Kosta K. opet šokira svojim ponašanjem, evo koga prisluškuje!
Hronika

Kosta K. opet šokira svojim ponašanjem, evo koga prisluškuje!

Dečak-ubica, Kosta K. (14) počinio je krvavi pir 3. maja prošle godine u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" na Vračaru kada je ubio devetoro učenika i radnika obezbeđenja ove vaspitno-obrazovne ustanove i od tog dana, on se nalazi na Klinici za neurologiju i psihijatriju za decu i omladinu.

25.06.2024

19:51

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija